Kdo jsme
Anonymní Terapeutická linka Sluchátko poskytuje odbornou psychosociální pomoc bez úhrady lidem starším 16 let let v jakékoliv náročné životní situaci. Za čtyři roky existence linky jsme realizovali 6820 psychoterapeutických hovorů a pomohli 2096 klientům.
O Sluchátku
Jsme hrdým nástupcem linky Anténa, kterou založila Česká asociace pro psychoterapii za první vlny pandemie covidu-19 na jaře 2020. Z dobrovolnického projektu se za čtyři roky od doby jeho vzniku stal partner mnoha neziskových organizací včetně krizových linek, na jejichž práci pomyslně navazujeme.
Nejčastěji řešíme emoční a psychickou nepohodu ve vztazích, osamělost, stresy a úzkosti a poskytujeme podporu při zvládání toho, co život přináší – závažné diagnózy Vás a Vašich blízkých, úmrtí v rodině, ztráty zaměstnání, těžkosti spojené se studiem, dlouhodobou péči o člena rodiny u neformálně pečujících nebo traumata, za která se lidé často stydí.
Aktivně pracujeme na prosazení systémových změn tak, aby se psychosociální podpora stala pro všechny snadno dostupnou. Pořádáme vzdělávací akce, aby se lidé naučili pečovat o své duševní zdraví a pohodu a nestyděli se říci si o odbornou pomoc a podporu. Protože život přináší výzvy a není hrdinství být na ně sám.
Pilíři naší práce jsou dostupnost a kvalita služby
Dostupnost
Na lince máme absolutní dovolatelnost, pokud je linka obsazena, ozveme se klientovi do 24 pracovních hodin zpět s nabídkou možných termínů hovoru.
Anonymita
Vyjma telefonního čísla neevidujeme jiné klientovy osobní údaje a ani žádné další nezjišťujeme; pracujeme jen s tím, co nám chtějí naši klienti sdělit.
Kontinuita
Volající mají možnost si svých 6 hovorů domlouvat přímo s jedním psychoterapeutem, takže při dalším setkání mohou navázat tam, kde naposledy skončili.
Bezplatnost
Volající hradí jen poplatky svému telefonnímu operátorovi.
Vysoká kvalita služby
Služba je zajištěna týmem psychoterapeutů, kteří aktivně naslouchají a vytváří bezpečný psychoterapeutický vztah a respektujícím a podpůrným provozním týmem.
„Společně vytváříme prostředí, ve kterém se klienti cítí přijati a v bezpečí.“